◾️برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شوط

◾️برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شوط
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوط:جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شوط با حضور زمانی معاون فرماندار و اعضای شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان شوط؛

بر ثبت به موقع آمار حیاتی، اطلاعات و آمار مشابه آن در راستای برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت جامعه تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوط؛جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شوط با حضور معاون فرماندار و اعضای شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان شوط  در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: نشست و مصوبه های شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی مهم بوده و  به موقع باید عملیاتی شود.

زمانی گفت: ثبت دقیق آمار وقایع حیاتی ازدواج، فوت، طلاق و موالید در همه تصمیم‌گیری‌های کلان کمک می‌کند و برای برنامه ریزی‌های آینده موثر است.

وی عنوان کرد:تمامی دستگاه های دولتی، شوراهای اسلامی، خانه های بهداشت باید نسبت به ثبت بموقع وقایع حیاتی با ثبت احوال اهتمام جدی داشته باشند و در چهار چوب مناسب و هدفمند در این خصوص برنامه ریزی نمایند.

وی اظهار داشت: بخشداران جهت ثبت وقایع حیاتی در روستاها با دهیاران نشست برگزار و آنان را مکلف به همکاری در راستای اعلام آمار به ثبت احوال نمایند.

رییس ثبت و احوال شهرستان شوط در این جلسه با بیان گزارشی از عملکرد اداره مربوطه بیان داشت : ثبت به موقع وقایع حیاتی از عوامل بسیار مهم توسعه و برنامه ریزی درهر جامعه محسوب می شود
 ،
خانم حبیب زاده افزود: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تاریخ ولادت طفل و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر 10 روز پس از تاریخ فوت است.