برگزاری جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان شوط/ بررسی عملکرد ادارات بر اساس طرح تقسیم کار ملی در حوزه برندسازی شهرستان شوط
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان شوط به ریاست عبدالهی اصل فرماندار شوط برگزار شد.
فرماندار تصریح کرد:از مهمترین وظایف هر یک از اعضاءکار گروه تخصصی ،فرهنگی و اجتماعی ،برنامه ریزی تصمیم گیری ،برگزاری نشست های هم اندیشی با نخبگان شهرستان می باشد.
وی خاطرنشان کرد : اجرایی کردن برنامه های متنوع فرهنگی و پیگیری مصوبات کارگروه شهرستانی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سرمایه های اجتماعی ،داشته باشد.
عبدالهی اصل ادارات شهرستان را موظف به برگزاری نشستهای هم اندیشی با نخبگان علمی و فرهنگی شهرستان کرد و گفت: فقط میتوان با استفاده از توان علمی این نخبگان در جهت شناسایی ظرفیت و توسعه شهرستان گامی موثر برداشت.
وی تصریح نمود: اعضای کارگروه ایده و افکار و پیشنهادات خود در قالب موضوع کارگروه در جلسات مطرح نمایند.
وی خاطر نشان کرد: مسایل اجتماعی شهرستان باید در این جلسات ساماندهی شود و اگر نسبت به این مسائل کم اهمیت باشیم و به آسانی از آن عبور کنیم تبدیل به مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد.
فرماندار شوط تاکید کرد:با وجود پتانسیلهای بسیار در حوزههای مختلف گردشگری، کشاورزی، دامداری و...... در شهرستان شوط ، جای خالی برندسازی کاملا مشهود بوده و این مهم به عنوان یک نیاز حیاتی برای شهرستان محسوب میشود.
عبدالهی اصل عنوان کرد :بر خلاف باور عمومی که برندسازی یک اقدام هزینهبر تصور میشود، اما مبالغی که برای این منظور صرف میشود هزینه نبوده بلکه سرمایهگذاری است، چرا که برند به خودی خود یکی از داراییهای نامشهود هر شرکت، سازمان، موسسه، استان و حتی کشور است که قابلیت رشد و افزایش ارزش دارد.
حجت الااسلام جباری افزود: در این جلسات باید آسیب شناسی نکات مثبت و منفی و بسیاری از کاستی هایی که در شهرستان شوط در مسائل مختلف است با رویکرد جدید و استفاده از ظرفیت های مردم این شهرستان در بحث های اجتماعی- فرهنگی- اقتصادی و گردشگری در دستور کار قرار بگیرد.
امام جمعه شوط گفت: با توجه به نشست های برگزار شده با انجمن های فرهنگی و هنری ، سند راهبردی توسعه فرهنگی شهرستان شوط تدوین ودر این سند چشم انداز لازم برای رسیدن به اهداف پیش بینی خواهد شد.
امام جمعه شوط در خصوص برندسازی شهرستان گفت :با وجود اهمیت و ضرورت برندسازی اما در شهرستان اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته و در سطح اجرا نه، بلکه در سطح آموزش هستیم که یاد بگیریم برند چیست و چگونه باید مفهومسازی و مدیریت شود.